Descrierea companiei

Transportatorul naţional, compania aeriană de stat "Air Moldova" este lider pe piaţa autohtonă a transporturilor aeriene.

"Air Moldova" este unul din cele mai recunoscute brand-uri moldoveneşti, fiind fondată prin decret prezidenţial la 12 ianuarie 1993.

În prezent, Compania Aeriană Air Moldova operează cu succes zboruri spre 30 destinaţii precum: Atena, Barcelona, Bologna, Bruxelles, Bucureşti, Dubai, Dublin, Frankfurt, Florenţa, Geneva, Istanbul, Krasnodar, Larnaca, Lisabona, Londra, Madrid, Milano, Moscova, Paris, Roma, Venetia, Verona, Viena, Sankt-Petersburg şi Torino, la care se adaugă cursele sezoniere – Antalya, Corfu, Heraklion, Tivat si Zakynthos. Compania oferă două clase de deservire – Econom şi Business.

La momentul actual companiei "Air Moldova" îi revine circa 50% din fluxul aerian de pasageri, înregistrat pe piaţa moldovenească.

Despre companie

"Air Moldova" pune un accent deosebit pe modernizarea flotei. Un eveniment remarcabil pentru compania "Air Moldova" a fost completarea flotei cu aeronave moderne de tipul Airbus A320 (în septembrie 2003, în februarie 2004 şi în martie 2009), fapt ce a dus la creşterea considerabilă a volumului transportării atît de pasageri cît şi de mărfuri. La 10 mai 2010 a avut loc un eveniment marcant. Pentru prima dată în istoria aviaţiei civile flota companiei a fost completată cu o aeronavă nouă de tip Embraer 190JET care a aterizat pe aeroportul din Chişinău direct de la uzina producătoare. În timpul ceremoniei aeronava a fost botezată în numele Domnitorului Ştefan cel Mare.

Pe plan internaţional "Air Moldova" s-a poziţionat ca o companie sigură şi stabilă.

La 13 iulie 2004 "Air Moldova" a devenit membru activ IATA. Condiţiile de aderare la IATA sunt supuse unor standarde, care prevăd exigenţe de rigoare, printre care: modernizarea flotei aeriene, asigurarea securităţii zborurilor, competenţa personalului şi dezvoltarea sistemului de calitate.

În decembrie 2008 compania "Air Moldova" a fost inclusă în registrul IATA Operational Safety Audit (IOSA).

Obţinerea certificatului IOSA reprezintă semnul calităţii pentru o companie aeriană şi o recunoaştere a acesteia de către comunitatea aviatică mondială drept un transportator sigur, care corespunde tuturor cerinţelor internaţionale de siguranţă.

Aceasta a permis companiei să-şi extindă mai dinamic cooperarea cu companiile aeriene cu renume pe plan mondial şi, respectiv, să propună pasagerilor săi zboruri în majoritatea oraşelor lumii în care operează zboruri companiile partenere ale acordurilor inter-line. Deja în 2009 compania deţinea acorduri de colaborare inter-line cu circa 80 de companii internaţionale, printre care asemenea giganţi precum “Lufthansa”, “Delta Airlines”, “United Airlines”, “Aeroflot”, “Alitalia” , „El Al Israel Airlines”, „TAP Portugal” etc.

"Air Moldova" a întreprins acţiuni energice pentru extinderea reţelei de vînzări a biletelor, atît în ţară cît şi peste hotarele ei. În acest scop "Air Moldova" a aderat la sistemul de decontări BSP (Billing and Settlement Plan) din 11 ţări - Marea Britanie, Germania, Grecia, Irlanda, Italia, Spania, Portugalia, România, Turcia, Franţa şi Canada, iar în iulie 2009 compania a aderat la sistemul de decontări ARC (Airline Reporting Corporation).

Acest lucru permite vânzarea biletelor de zbor pentru cursele "Air Moldova" pe teritoriul statelor la sistemul BSP a căror a aderat, precum şi pe teritoriul Statelor Unite ale Americii, Puerto Rico, Insulelor Virgine şi Samoa de Est în cadrul participării la sistemul ARC.

"Air Moldova" ocupă poziţia de lider în domeniul comerţului electronic de bilete. Astfel, în mai 2006 compania, printre primele din statele CSI, a implementat biletul electronic, iar din iunie 2007 a fost implementată vînzarea biletelor online pe site-ul booking.airmoldova.md.

Începînd cu 15 decembrie 2004, compania implementează programul de recompensare a pasagerilor ce zboară frecvent – "Air Moldova Club".

Pentru comoditatea pasagerilor "Air Moldova" implementează cu succes transportările intermodale, care implică călătoria aeriană şi cea pe cale terestră. În 2008 compania a lansat programul “Air&Rail” pe destinaţia Chişinău-Frankfurt, care ulterior a fost extins pe destinaţiile Chişinău-Moscova şi Chişinău-Londra.

"Air Moldova" va continua activităţile de modernizare a flotei, de extindere a gamei de servicii şi de îmbunătăţire a calităţii serviciilor prestate.

O altă prioritate în activitatea companiei şi în continuare va constitiui asigurarea siguranţei zborurilor, în conformitate cu cerinţele europene în domeniu.

În scopul majorării fluxului de pasageri, compania continua să întreprindă acţiuni de atragere a unei categorii noi de pasageri, care anterior nu existau pe piaţa transporturilor aeriene din Moldova - şi anume cei de tranzit.

Air Moldova dezvoltă traficul de pasageri prin Aeroportul Internaţional Chişinău datorită lansării unui nou produs ( 2009) - serviciului de călătorii cu escală prin Chişinău. În acest fel aeroportul de bază al companiei devine un HUB de tranzit.